چهارشنبه , آبان 2 1403
بررسی مناطق مسکونی چیتگر
بررسی مناطق مسکونی چیتگر

بررسی مناطق مسکونی چیتگر

چیتگر یکی از پرجمعیت ترین مناطق مسکونی در تهران است که به دلیل آب و هوای بسیار عالی و موقعیت تجاری فوق العاده از محبوبیت بالایی برخوردار است. وجود دریاچه زیبای چیتگر و مناطق تفریحی بسیار جذاب در این منطقه سبب شده که افراد بیشتری تمایل به زندگی و سکونت در چیتگر را داشته باشند. کیفیت بالای زندگی در این منطقه صاحبان کسب و کار را مجاب کرده تا به ساخت و ساز واحد های مسکونی و تجاری بیاندیشند و بدون شک همین امر سبب ایجاد برج های زیبا و بنا های بلند مرتبه شده است. در ادامه به بررسی بیشتر مناطق مسکونی چیتگر و معرفی هر یک از آنها خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

 

معرفی بهترین مناطق مسکونی چیتگر

دریاچه چیتگر قلب گردشگری در تهران است و علاوه بر زیبایی و جذابیت ظاهری، وجود پاساژ و مجتمع های تجاری سندی بر محبوبیت این منطقه به شمار می آید. سرمایه گذاری های کلان در این منطقه سبب شده تا افراد زیادی چیتگر را به عنوان منطقه ای برای سکونت انتخاب کنند.

از دیگر دلایل محبوبیت این منطقه می توان به وجود تعاونی ها و سازمان های متعدد خصوصی و دولتی اشاره کرد که به منظور رفاه حال کارکنان و سرمایه داران خود، مجتمع های مسکونی را طراحی می نمایند. معماری این مجتمع ها به گونه ای است که افراد زیادی می توانند ساکن و از مزایای ویژه این منطقه بهره مند شوند. در منطقه چیتگر مجتمع های مسکونی متعدد در بخش های مختلف وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید!!  آموزشگاه زبان در صادقیه

پیکان شهر

از پرطرفدار ترین مناطق مسکونی در چیتگر می توان به پیکان شهر اشاره کرد، یکی از شهرک های جنوبی منطقه 22 که همواره جمعیت زیادی را در خود جای داده است. این شهرک ابتدا برای اسکان کارکنان مشغول در شرکت ایران خودرو احداث شد و افرادی که در این مجموعه مشغول به کار بودند میتوانستند از واحد های سازمانی بهره مند شوند. افزایش ساخت و ساز در این منطقه سبب شد تا در سال 1383 بخشی از آن ها به مزایده گذاشته و فروخته شوند.

 

دهکده المپیک

از دیگر مناطق مسکونی چیتگر که طرفداران بسیار دارد می توان به مجتمع های دهکده المپیک اشاره کرد. مجموعه ای با امکانات رفاهی فوق العاده که در ابتدا با هدف اسکان بازیکنانی که برای مسابقات المپیک می آمدند، طراحی و ایجاد شدند. کیفیت ساخت سازه های این مجموعه ها سبب شده تا محبوبیت بسیار بالایی داشته باشد.

شهرک راه آهن

شهرک راه آهن یکی از بهترین و برجسته ترین مناطق مسکونی چیتگر و منطقه 22 است که علاوه بر بخش های مسکونی، از مزیت داشتن واحد های تجاری و اداری نیز بهره مند است. وجود بخش های تجاری تاثیر بسزایی در قیمت واحد های مسکونی این شهرک دارد چرا که افراد می توانند از مزیت نزدیک بودن محل سکونت و محیط کاری بهره مند شوند. این منطقه که به شهرک گلستان نیز شهرت دارد از سمت غرب به به دریاچه چیتگر ختم شده و پارک جنگلی چیتگر در جنوب آن قرار دارد.

شهرک چشمه

دیگر شهرک پرطرفدار و پرجمعیت در منطقه 22 شهرک چشمه است که جز بهترین مناطق مسکونی چیتگر به شمار می آید. از عمده دلایل محبوبیت این شهرک می توان به ویلایی بودن اکثر منازل آن اشاره کرد که عمدتا کمتر از 3 طبقه دارند. محله های قدیمی با سابقه بیش از 40 ساله حس و حال جالبی برای ساکنین به ارمغان می آورد، برای رفت و آمد در این شهرک اغلب از وسایل نقلیه عمومی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید!!  دفتر فروش 22: مرجع تخصصی خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران

شهرک صدرا

این منطقه که به شهرک جهادگران شهرت دارد، یکی از زیباترین مناطق مسکونی چیتگر است. معماری ایتالیایی شاخص ترین ویژگی و مشخصه این شهرک به شمار می آید که باعث تمایز آن با دیگر شهرک ها شده است. شهرک جهادگران مساحت 40 هکتاری داشته و تقریبا یک سوم آن به فضای سبز اختصاصی داده شده است.

شهرک لاله

به سراغ یکی دیگر از مناطق مسکونی چیتگر برویم که محبوبیت بسیار زیادی در میان ساکنین دارد، دلیل محبوبیت این منطقه وجود بخش های اداری، تجاری و اقتصادی عالی است. در شهرک لاله مراکز خدماتی متعدد وجود دارد که دستیابی ساده را برای ساکنین فراهم می کند، برای دستیابی به این منطقه می توانید از خیابان دهکده المپیک به بزرگراه خرازی سپس همت و در نهایت شهید حکیم وارد شوید.

شهرک زیبادشت

زیبا دشت جز خوش آب و هواترین مناطق مسکونی چیتگر است، زیبایی بی حد و حصر این منطقه راز محبوبیت آن به شمار می آید. این منطقه به دو بخش زیبادشت بالا و زیبادشت پایین تقسیم شده که هر یک از آن ها به نوبه خود جمعیت زیادی را در بر میگیرد. این منطقه از شرق به بلوار دهکده، از شمال به بزرگراه همت از غرب به بزرگراه آزادگان و از جنوب به شهرک گلستان و چشمه راه می یابد.

بررسی مناطق مسکونی چیتگر
بررسی مناطق مسکونی چیتگر

 

برترین پروژه های مسکونی منطقه چیتگر

پس از معرفی بهترین مناطق مسکونی چیتگر بهتر است به سراغ پروژه های خاص و ویژه در این منطقه بپردازیم. پروژه های فوق العاده که شامل برج های زیبا و بلند قامت است که هر یک برای ارگان های خاص در نظر گرفته شده اند. چیتگر از 4 منطقه اصلی تشکیل شده که هر یک از آنها جنبه های متفاوت دارند.

بیشتر بخوانید!!  معرفی ۳ فروشگاه برتر قطعات لوازم خانگی

در برخی شهرک ها فضای سبز بیشتر، برخی دیگر مسکونی و دیگر شهرک ها مجموعه ای از واحد های تجاری و اداری را در برمیگیرند. منطقه 22 با بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری، انتخاب ایده آل برای افرادی است که به دنبال راهی برای رسیدن به ملک و املاک هستند.

پروژه آفتاب مهتاب یکی از بهترین پروژه های مسکونی چیتگر در منطقه 22 تهران در بلوار علوم و فنون، کوچه تسنیم شمالی است. این پروژه 270 واحد داشته که در 20 طبقه 14 واحدی ساخته می شود. 4 طبقه منفی و یک طبقه لابی دارد و در مجموعه می توان آن را سازه 25 طبقه ای معرفی نمود.

از دلایل تمایز این پروژه با دیگر پروژه های مشابه می توان به تفاوت در متراژ واحد های آن اشاره کرد که به صورت 81، 91 ،98 ، 100 ، 104،110 ، 112 ، 117 ، 124 ، 145 ، 149 متر هستند. برای آشنایی بیشتر با این پروژه می توانید با کارشناسان واحد پشتیبانی و فروش سایت دیار 22 در ارتباط باشید.

منبع : https://diyar22.com/%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D8%A2%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D9%87%D8%AA%D8%A7%D8%A8/

5/5 - (1 امتیاز)

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

آهن کیهان | تامین کننده مطمئن آهن و فولاد با بهترین قیمت و کیفیت

در دنیای امروز، صنعت فولاد و آهن یکی از مهم‌ترین بخش‌های زیرساختی هر کشور است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *